Cerrar

es | val   

Les 10 respostes clau que has de saber sobre el Design Thinking

DESING

 

Els problemes no han de ser considerats com un aspecte negatiu, sinó com una oportunitat per a crear solucions més efectives amb les quals seguir el camí dels nostres objectius. Aquesta percepció va molt lligada al concepte de Design Thinking i a la importància de donar amb solucions creatives als problemes, sempre pensades des de l’usuari i per a l’usuari.

Cada vegada son més les empreses que aposten per aquesta metodologia centrada en les persones que utilitza eines del disseny per a resoldre grans problemes. Però, què és realment el Design Thinking?

A aquest post, donem resposta als 10 aspectes clau que has de conèixer sobre el Design Thinking. Estem segurs que quan acabes de llegir, aquesta metodologia començarà a formar part del teu projecte o empresa.

 

1. En què consisteix el Design Thinking?

És un procés creatiu, l’objectiu del qual és remodelar models per a fer-los més útils i desitjables, sempre tenint en compte al client. Per aconseguir que les solucions siguen viables i que, al mateix temps, donen resposta a les necessitats del client és necessari unir el pensament analític amb el pensament més creatiu.

 

2. Què diferencia el Design Thinking d’altres metodologies de resolució de problemes?

La majoria de tècniques per a la resolució de problemes centra la seua activitat en la realització de previsions a través d’experiències passades. Es a dir, utilitza els resultats passats per a fer prediccions futures. No obstant, el futur no depèn del passat. D’eixa banda, el Design Thinking prefereix apostar pel futur amb la creació de prototipus i de la seua comprovació en temps real, gràcies a les opinions dels usuaris.

 

3. Quins són els principis sobre els quals es sustenta?

Podríem dir que el Design Thinking es caracteritza per quatre aspectes clau:

  • Es centra en la persona. Com hem dit anteriorment, l’objectiu és aportar solucions a les necessitats dels usuaris.
  • És col·laboratiu. El treball en equip forma part del procés. Totes les opinions i idees tenen el mateix valor.
  • El reforç positiu és important al procés creatiu. Els participants no han de veure limitades les seues capacitats a l’hora d’exposar les idees que poden sorgir.
  • L’observació i l’experiència són claus al procés.

 

4. En què consisteix el procés?

Per a posar en marxa tot el procés, s’ha de treballar en quatre fases diferenciades:

  • MAPEJAR: El primer pas del procés és descobrir el perquè del mateix. Identificar la direcció i el pont de partida de l’objectiu i unir-lo a l’objectiu del teu client. Es tracta del focus del projecte que dóna sentit al rest del procés.
  • EXPLORAR: En aquesta segona fase, el treball es centra en descobrir al client, es a dir, conèixer els aspectes que més li preocupen del seu entorn i que li agradaria canviar. D’aquesta manera, contextualitzem la situació dels nostres clientes per a posar en funcionament les nostres idees.
  • CONSTRUIR: Ací, l’objectiu es centra en la busca de solucions i idees creatives.
  • TESTEJAR: Una vegada descobertes y posades en marxa, les solucions més innovadores als problemes dels que es partia, és important avaluar-les a través de les opinions i propostes de millora de l’usuari, per a, finalment, donar amb una solució amb la qual aconseguir l’èxit esperat.

 

5. És necessari seguir l’ordre de les etapes?

Una de les característiques fonamentals de la metodologia és que no es tracta d’un model d’actuació lineal. No és necessari seguir les etapes de manera consecutiva, sinó que es pot alternar l’ordre en qualsevol moment del procés.

 

6. Com han de ser els projectes que sorgeixen del procés creatiu?

Els projectes que sorgeixen, una vegada implantat el procés creatiu, han de ser viables i factibles per a fer possible la seua posada en marxa així com desitjables pels usuaris o clients potencials.

 

7. On es pot aplicar el Design Thinking?

El Design Thinkin pot aplicar-se a qualsevol tipus d’organització independentment del sector, de la marca, del tamany o del tipus d’empresa. A més, la seua implementació no suposa grans inversions. Per tot allò, per a la seua posada en marxa, solament es requereix comptar amb un lloc adequat i condicionat per a realitzar el procés, tenir un equip motivat i un objectiu clar.

 

8. Com es treballen a cada una de les àrees?

Cada fase del procés creatiu compta amb uns itineraris que permetran, a través d’un sistema d’actuació organitzat i efectiu, donar amb les respostes desitjades.

 

9. Com poden les empreses començar amb la implementació del Design Thinking?

Per a integrar aquest tipus de metodologia a una organització es requereix temps però sobretot formació i assessorament. Per aquest motiu i per a poder començar amb el procés, és fonamental confiar en professionals que ajuden a entendre les diferents parts del procés i a implementar-les de manera eficaç.

 

10. Per què les empreses han de confiar en el Design Thinking per a la seua empresa?

Simplement perquè és un sistema d’innovació que ajuda a alleugerar els processos.  A més, fomenta el treball en equip i el sentiment de pertinència a l’empresa ja que implica a tots els membres de l’organització en la creació de noves idees i processos de treball. Apostar pel Design Thinking dóna lloc a resultats més viables i eficaços amb els quals aconseguir els objectius de la teua organització més ràpidament.  

S/V
visitas hoy 2 · visitas total 2.520

Usuario: Trianabueno

Empresa: Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Canal: CEEI Elche

Fecha publicación: 20/04/2018 11:37

Url: http://ceeielche.emprenemjunts.es/?op=8&n=16037

Comentarios

Usuario sin logear

Envía tu comentario

Debes iniciar sesión - Hoy 19:31

Título:

Comentario:

 

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio.
Al continuar con la navegación consideramos que aceptas su uso y nuestra política de cookies.

Aceptar