Cerrar

es | val   

Les 10 respostes clau que has de saber sobre el Design Thinking

DESING

 

Els problemes no han de ser considerats com un aspecte negatiu, sinó com una oportunitat per a crear solucions més efectives amb les quals seguir el camí dels nostres objectius. Aquesta percepció va molt lligada al concepte de Design Thinking i a la importància de donar amb solucions creatives als problemes, sempre pensades des de l’usuari i per a l’usuari.

Cada vegada son més les empreses que aposten per aquesta metodologia centrada en les persones que utilitza eines del disseny per a resoldre grans problemes. Però, què és realment el Design Thinking?

A aquest post, donem resposta als 10 aspectes clau que has de conèixer sobre el Design Thinking. Estem segurs que quan acabes de llegir, aquesta metodologia començarà a formar part del teu projecte o empresa.

 

1. En què consisteix el Design Thinking?

És un procés creatiu, l’objectiu del qual és remodelar models per a fer-los més útils i desitjables, sempre tenint en compte al client. Per aconseguir que les solucions siguen viables i que, al mateix temps, donen resposta a les necessitats del client és necessari unir el pensament analític amb el pensament més creatiu.

 

2. Què diferencia el Design Thinking d’altres metodologies de resolució de problemes?

La majoria de tècniques per a la resolució de problemes centra la seua activitat en la realització de previsions a través d’experiències passades. Es a dir, utilitza els resultats passats per a fer prediccions futures. No obstant, el futur no depèn del passat. D’eixa banda, el Design Thinking prefereix apostar pel futur amb la creació de prototipus i de la seua comprovació en temps real, gràcies a les opinions dels usuaris.

 

3. Quins són els principis sobre els quals es sustenta?

Podríem dir que el Design Thinking es caracteritza per quatre aspectes clau:

  • Es centra en la persona. Com hem dit anteriorment, l’objectiu és aportar solucions a les necessitats dels usuaris.
  • És col·laboratiu. El treball en equip forma part del procés. Totes les opinions i idees tenen el mateix valor.
  • El reforç positiu és important al procés creatiu. Els participants no han de veure limitades les seues capacitats a l’hora d’exposar les idees que poden sorgir.
  • L’observació i l’experiència són claus al procés.

 

4. En què consisteix el procés?

Per a posar en marxa tot el procés, s’ha de treballar en quatre fases diferenciades:

  • MAPEJAR: El primer pas del procés és descobrir el perquè del mateix. Identificar la direcció i el pont de partida de l’objectiu i unir-lo a l’objectiu del teu client. Es tracta del focus del projecte que dóna sentit al rest del procés.
  • EXPLORAR: En aquesta segona fase, el treball es centra en descobrir al client, es a dir, conèixer els aspectes que més li preocupen del seu entorn i que li agradaria canviar. D’aquesta manera, contextualitzem la situació dels nostres clientes per a posar en funcionament les nostres idees.
  • CONSTRUIR: Ací, l’objectiu es centra en la busca de solucions i idees creatives.
  • TESTEJAR: Una vegada descobertes y posades en marxa, les solucions més innovadores als problemes dels que es partia, és important avaluar-les a través de les opinions i propostes de millora de l’usuari, per a, finalment, donar amb una solució amb la qual aconseguir l’èxit esperat.

 

5. És necessari seguir l’ordre de les etapes?

Una de les característiques fonamentals de la metodologia és que no es tracta d’un model d’actuació lineal. No és necessari seguir les etapes de manera consecutiva, sinó que es pot alternar l’ordre en qualsevol moment del procés.

 

6. Com han de ser els projectes que sorgeixen del procés creatiu?

Els projectes que sorgeixen, una vegada implantat el procés creatiu, han de ser viables i factibles per a fer possible la seua posada en marxa així com desitjables pels usuaris o clients potencials.

 

7. On es pot aplicar el Design Thinking?

El Design Thinkin pot aplicar-se a qualsevol tipus d’organització independentment del sector, de la marca, del tamany o del tipus d’empresa. A més, la seua implementació no suposa grans inversions. Per tot allò, per a la seua posada en marxa, solament es requereix comptar amb un lloc adequat i condicionat per a realitzar el procés, tenir un equip motivat i un objectiu clar.

 

8. Com es treballen a cada una de les àrees?

Cada fase del procés creatiu compta amb uns itineraris que permetran, a través d’un sistema d’actuació organitzat i efectiu, donar amb les respostes desitjades.

 

9. Com poden les empreses començar amb la implementació del Design Thinking?

Per a integrar aquest tipus de metodologia a una organització es requereix temps però sobretot formació i assessorament. Per aquest motiu i per a poder començar amb el procés, és fonamental confiar en professionals que ajuden a entendre les diferents parts del procés i a implementar-les de manera eficaç.

 

10. Per què les empreses han de confiar en el Design Thinking per a la seua empresa?

Simplement perquè és un sistema d’innovació que ajuda a alleugerar els processos.  A més, fomenta el treball en equip i el sentiment de pertinència a l’empresa ja que implica a tots els membres de l’organització en la creació de noves idees i processos de treball. Apostar pel Design Thinking dóna lloc a resultats més viables i eficaços amb els quals aconseguir els objectius de la teua organització més ràpidament.  

23.403 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO