Cerrar

es | val   

Com definir al nostre públic objectiu amb l’eina Persona?

Un dels punts de partida de qualsevol projecte emprenedor ha de ser la identificació del client. Les necessitats i inquietuds d’aquest han de ser la base sobre les quals es sustente qualsevol iniciativa emprenedora. D’ahí la importància d’identificar molt bé a qui van dirigides les accions o per a qui estan pensades les noves idees, ja que també és una manera de maximitzar els esforços posteriors.

En aquest cas, l’eina Persona pot convertir-se en l’aliada perfecta per a definir al públic objectiu.

 

Però… en què consistix exactament aquesta eina?

L’eina, emmarcada dins de la metodologia  Design Thinking, consistix en la creació d’un arquetip del usuari Target per a tenir una visió més personal i profunda sobre qui és. D’eixa banda, és fonamental plasmar en un canvas les motivacions, preocupacions i/o preferències sobre la temàtica a tractar amb l’objectiu de sintetitzar i entendre millor a l’usuari.

És important aclarir que aquesta eina no busca representar a tots els usuaris potencials, sinó posar el focus d’atenció en els usuaris més importants, aquells que a l’inici d’un projecte anomenem early adopters.

 

Com s’optimitza l’eina?

Per a optimitzar l’eina, és fonamental establir una investigació per mitjà d’entrevistes i observació contextual que permeta donar resposta a les quatre seccions que la conformen i que serien les següents:

1. Visualitza al teu client

Pensa qui es el teu potencial client i anomena’l d’alguna forma per a poder visualitzar-lo ràpidament.

 

2. Definix-lo

En aquest segon apartat, s’han d’establir les característiques demogràfiques que definixen al teu client. Així, és important establir quina és la seua edat, com és la seua família, el seu treball o quin és el seu nivell cultural, entre altres aspectes.

 

3. Situa’l en un lloc i un context

La tercera de les seccions que no podem deixar passar és l’escenari/moment en el qual es troba el potencial client. Es tracta d’aclarir l’escenari on pot trobar-se el client, així com el conteste en el qual està situat.

 

4. Establix les seues necessitats i motivacions

Una vegada fixat el context en el qual es troba el nostre potencial client, el quart apartat es centraria en definir les necessitats d’eixe client, així com les motivacions que podria tenir. D’eixa banda, és important fer-se preguntes tals com, què desitja obtenir? Quines són les aspiracions del client pel que fa a allò que podem oferir-li? Com actuar per a cobrir les seues necessitats/motivacions?

 

 

 

En definitiva, l’eina persona ajuda a entendre millor i profunditzar en les necessitats dels potencials clients. A més, s’ha de tenir en compte que aquesta eina no solament pot ser útil per a definir al client, sinó també per a adquirir informació sobre un prototipus o projecte o establir qualsevol tipus d’acció de màrqueting.

Si el teu objectiu és iniciar un projecte i necessites definir amb exactitud al teu client, en aquest enllaç trobaràs exemples, vídeos explicatius així com fitxes per a treballar al teu client per mitjà d’aquesta l’eina.

S/V
visitas hoy 5 · visitas total 726

Usuario: Trianabueno

Empresa: Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Canal: CEEI Elche

Fecha publicación: 19/02/2019 14:07

Url: http://ceeielche.emprenemjunts.es/?op=8&n=18131

Comentarios

Usuario sin logear

Envía tu comentario

Debes iniciar sesión - Hoy 12:27

Título:

Comentario:

 

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio.
Al continuar con la navegación consideramos que aceptas su uso y nuestra política de cookies.

Aceptar