La Llotja Virtual d'Ibi: una aposta per la promoció empresarial a través d'Internet
Article elaborat pel CEEI Alcoi
Publicado por jorditormo
martes, 11 de junio de 2013 a las 08:49
Les noves tecnologies ofereixen importants oportunitats per a la promoció de les empreses. El seu foment i ús és un factor crític d'èxit en l'actual món globalitzat. Es tracta d'una àrea de la gestió empresarial que està experimentat canvis accelerats igual que ho estan registrant els mercats. Avui en dia no és suficient amb que les empreses compten amb un portal web informatiu i de caràcter estàtic. Les companyies han passat de tenir responsables de campanyes de comunicació que efectuaven accions en mitjans tradicionals com revistes i ràdios a tenir community managers que realitzen campanyes a través de xarxes socials com Facebook, Twitter, Linkedin o Xing.
Els mercats on-line també estan canviant, sobretot a partir del desenvolupament dels models 2.0 aplicats a les pàgines web. Les comunament conegudes com webs 2.0 són portals d'Internet que faciliten la disposició i comunicació d'informació i la realització d'operacions entre els usuaris adscrits als portals.
L'Associació d'Empresaris d'Ibi (IBIAE) ha posat recentment en marxa un projecte de promoció empresarial denominat Ibi, esperit emprenedor que inclou una actuació molt interessant en aquesta matèria i que se sustenta en la tecnologia web 2.0. Es tracta del portal Ibi Llotja Virtual, plataforma de col•laboració empresarial amb la qual es va a promoure l'activitat de les empreses de la Foia de Castalla, apropant l'oferta de les empreses adscrites al projecte amb la demanda de productes per part de les possibles empreses client.
Ibi Llotja Virtual és un punt de trobada que permet aprofitar les economies d'escala per a les empreses, la difusió transparent d'informació i la connexió entre proveïdors i compradors. És un nou canal de comunicació de baix cost per a les empreses que incrementa considerablement la possibilitat de captació de nous clients a través d'aquesta plataforma de comerç electrònic.
Ibi Llotja Virtual és una plataforma que funciona com un mercat de compra i venda de productes i serveis. És un marketplace horitzontal en el qual les empreses que sol•liciten un producte o servei s'obtindran en un termini de 24 hores diversos pressupostos segons la sol•licitud per part de les empreses que reuneixen les condicions per poder fabricar-lo o prestar-lo. Actualment, agrupa més de 100 empreses que compten amb més de 200 tipus diferents de productes i que segueixen més de 60 processos de fabricació diferents.
La plataforma compta amb un directori d'empreses per procés productiu i per producte, així com d'una àrea de negocis en què les empreses que necessiten cobrir alguna necessitat poden sol•licitar informació a empreses que poden cobrir les seves demandes. El projecte es recolza també en altres eines tecnològiques com són un bloc, un apartat de novetats i newsletters i diversos perfils en xarxes socials.
A més, s'ha d'indicar que es tracta d'una iniciativa que promou la clusterització, ja que a l'existir empreses de diferents sectors es poden establir sinergies positives i posar en marxa noves activitats que agrupen els serveis diferents de les firmes de l'àrea mitjançant la seva col•laboració.
Més informació
11/06/2013 08:49 | jorditormo